Dzień 16 Chorwacja i Węgry

Dzień rozpoczęliśmy od łapania stopa na granicy Bośniacko-Chorwackiej. Było ciężko ponieważ chcieliśmy jechać do Vukovaru (tak tak to tam gdzie była zbrodnia w szpitalu w Vukovarze podczas wojny). Przejście graniczne, na którym było mało tirów, a jeżeli były to sami Bośniacy. Dodatkowo na tym przejściu większość to tzw mały ruch graniczny, większość jechała do Żupanji na Chorwacji..Ale wziął nas jeden starszy Pan i podwiózł nas do Vinkovci. Tam łapaliśmy dalej do Vukovaru i wziął nas Serb mieszkający na Chorwacji. Co ciekawe w okolicach Vukovaru 40% mieszkańców stanowią Serbowie. Opowiadał że kiedyś też sporo autostopował i że zna całe wybrzeże Czarnogóry bo kiedyś był tam w wojsku. Zapewniał nas że wyrzuci nas w dogodnym miejscu abyśmy dojechali prosto na Osijek a potem dalej na Węgry. Jednak z Patrykiem mieliśmy wątpliwości czy wyrzucił nas na właściwej trasie. Postanowiliśmy pójść do restauracji naprzeciwko i zapytać się o drogę. Od kelnera usłyszeliśmy że to droga właściwa i że ostatnio spotkał tam 3 Polaków autostopowiczów i zapewnił że nie czekali dłużej niż 15 minut 😉 Skoro polski autostopowicz tam łapał to znaczy, że jest to droga właściwa! I rzeczywiscie nie czekaliśmy dłużej niz 15 minut. Wział nas kierowca busa, pewnie jechał do roboty a bus był baaardzo brudny w środku. Przed Osijekiem zatrzymaliśmy się na drodze, kierowca wysiadł zobaczyć dlaczego stoimy w korku. Wraca i mówi tutaj są saperzy, trwa rozminowywanie. Czekamy jakies 40 minutNo coż z nudów zrobiłem taki o to filmik 😉

Wysiedliśmy na zadupiu, w miasteczku gdzie jedynymi atrakcjami był bar i mały market. Próbowaliśmy coś złapać stojąc na zatoczce na przystanku, ja byłem nie wyspany, pies zza ogrodzenia za przystankiem ciągle na mnie szczekał i jedyną rekompensatą była atrakcyjna młoda dziewczyna czekająca na autobus… 😉 Zatrzymał nam się pewien bogaty Pan. Człowiek z klasą i uśmiechem na twarzy swoim nowym VW Passatem. Autostop all inclusive taki tytuł ma ten filmik.

Dodam tylko, że Pan Chorwat wychodząc do sklepu tak nam ufał, że zostawił kluczyki w stacyjce co już nie pierwszy raz nam się zdarzyło. Świetnie bo jeszcze nadrobił kilka kilometrów i zawiózł nas na same przejście graniczne chorwacko-węgierskie. Przekroczenie granicy to już tylko formalność. Siadamy i łapiemy stopa do Mohacs. 3 minuty i zatrzymuje nam się węgierska para studentów- Andreas i jego śliczna dziewczyna. W czasie rozmowy wyszło, że jadą do samego Budapesztu i zgodzili się nas tam zabrać 😉 Ale fuksik ponad 160km jednym stopem i to jeszcze z kochanymi węgierskimi braćmi którzy maja prawicowe poglądy bo popierają politykę Victora Orbana- premeira Węgier. Kilka kolejnych godzin minęło nam na dyskusjach historyczno- politycznych 😉

Andras mieszkał blisko autostrady M3 więc wyrzucił nas możliwie najbliżej M3 co nam bardzo pomogło. Jednak mieliśmy trochę problemów z odnalezieniem dogodnej miejscówki do łapania stopa na autostradzie, kiedyś szliśmy na żywioł i jakimś cudem udało nam sie stojąc poboczu M3 złapać tira. Sami nie wiemy do dzisiaj jakim cudem nam się to udało! Zobaczyłem na tablicę, że jakies 2 km stąd jest parking Shella. Udaliśmy się tam z buta i tam łapaliśmy stopa. Stacja ogromna, obok Mc Donalds i KFC-co skutkuje darmowym wi-fi, darmową łazienką i niezliczoną ilością dolewek coca-coli. Niestety akurat tego dnia było wielkie świeto narodowe Węgier i skutkowało małą ilością aut na drodze…Spowodowało to mój uśmiech na twarzy, ponieważ w Budapeszcie jestem już 3 raz i 2 raz w to samo węgierskie święto ;)Zrezygnowani że nic nie złapiemy udaliśmy się na kolacje do Maca a następnie rozbić namiot i iść spać. Co jak co w Budapeszcie w namiocie jeszcze nie spałem 😉
Kolejny dzień, ostatni już opiszę innym razem

Film | Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.